CAMELBAK Stoaway 3l pitný vak 3l

Skladem (1 ks)
Kód: 1149003000X
Značka: CAMELBAK
1 699 Kč –15 % 1 444 Kč
Kategorie: Batohy
EAN: 886798058832
CAMELBAK Stoaway 3l pitný vak 3l
Akce
1 699 Kč –15 %

Detaily
Tento rezervoár s izolací Thermal Control promění jakýkoliv batoh v celoroční hydratační systém o objemu 100 oz (cca 3 l).

Klíčové vlastnosti

  • Nový rezervoár Crux: Dodává o 20 % více vody na jedno napití a ergonomická rukojeť usnadňuje doplňování

  • Izolace rezervoáru z 10mm pěny uzavřených buněk

  • Izolovaná hadička a kryt náustku

  • Body pro uchycení v batohu

  • Velké nastavitelné poutko pro přenášení

Rozměry a hmotnost

  • 45 cm × 10,5 cm × 23 cm

  • 160 g

 

První předchůdce dnešních batohů CamelBak vznikl v roce 1988 při cyklistickém závodě na 100 mil HotterN´ Hell, který se konal v americkém Texasu. Jeden ze závodníku Michael Eidson se po dlouhém přemýšlení rozhodl vyřešit hydrataci v srpnovém horku zcela originálním způsobem. Využil toho, že byl civilním zaměstnáním záchranář a na závod si donesl infuzní vak, který si vypůjčil v sanitce. Naplnil ho vodou, schoval do ponožky, strčil do zadní kapsy dresu, hadičku si přehodil přes rameno a připnul kolíčkem na prádlo. Co na tom, že se mu ostatní závodníci smáli. První hands free hydratace byla na světě. Nikdo tenkrát netušil, do jaké podoby se tento vynález vyvine a jak ovlivní outdoorové sportovce po celém světě.

Po pár závodech Eidson zjistil, že po pitných vacích je mezi cyklisty velká poptávka a tak se rozhodl jít této příležitosti naproti. Během několika měsíců vyvinul zcela nový vak, který potom začal od roku 1990 prodávat do cyklistických obchodů. Zdaleka se ještě nejednalo o tak pohodlný a funkční batoh, jakým je CamelBak dnes, ve skutečnosti se zase tolik nelišil od původního infuzního vaku v ponožce. Přesto jeho popularita rychle narůstala.

Prvním obchodním zástupcem se stal další z cyklistických závodníků Jeff Wemmer. A byl to skutečně pracovník, který byl pro firmu pravým požehnáním. Objížděl cyklistické prodejce na svém motocyklu BMW a protože byl v počátcích budget firmy velmi malý, aby mohl na svých cestách po Spojených Státech nocovat každý den v hotelu, tak většinou přespával pod širákem. Jeffovi se dařilo dělat z obchodníků nadšence, kteří produkty CamelBak potom dále prodávali svým zákazníkům.

Úspěch značky a jejich inovativních produktů byl bezpochyby ovlivněn výrazným nárůstem popularity horských kol. Bikeři ocenili, že nemusí pouštět řídítka, když se potřebují napít a projíždí zrovna technicky náročným terénem. Postupně si ale CamelBak oblíbili i další sportovci - běžci na lyžích, skialpinisté, horolezci, vysokohorští turisté... .